此blog大部分題裁均取自以下新聞組:
news://newsgroup.com.hk/newsgroup.talk.hk-hangsengindex

2008年10月26日星期日

行內人語

每個人的知識十分有限,引用列子「庖丁解牛」的說話:「以有涯隨無涯,殆矣。」沒有人能對不同行業和公司都有透徹了解。即使基金公司做的分析,以財務報表、行業統計數字、透過公司訪問了解管理層和公司運作,看的亦只是皮毛。

最近在新聞組上,有幾次當別人談論某行業的股票時,有些本身是從事該行業的網友,作出了富有深度和非常有參考價值的回應。其實透過打聽行內人的看法和行業資訊,比閱讀坊間的財經專欄分析和大行評語都還要好。

以下節錄新聞組上一些行內人對他們行業的意見:

工業

有人開新話題叫人買工業股,原因是他們一般在牛市初的爆炸力較強,而且股市走勢較經濟先行。有行內人這樣回應:

"我公司係工業股
我老細都話: 買股千萬唔好買工業股!!
仲有...預計新年前會有更多間野執
工業股(即係做廠既公司) now face 既問題:
1. 驚收唔到數.....巴西, korea, 土耳其等國家, d 客o係o個度既, 80% 會收唔到, 因為貨幣問題, 佢地換美金都有難度
2. 搵新客, 公司唔再敢比credit terms, 怕客走佬, 客亦怕你走佬, 唔會payment in advance....以前公司或客都可以買insurance 去cover 張單, 但依家無人肯保....L/C, 對某d 客黎講亦都有困難
3. 新年就到, 好多工人要出花紅, 亦要找數比supplier, 到時仲多人執, 執左, supplier 收唔到錢, 連著落去一齊死
4. 好多廠o係上年expand 得太勁, now 實仆街
5. 我地成日走去d 客度睇line, 睇佢死得未, 好多都預做埋呢水christmas 就等死, 銀行亦都個個星期去一次d 廠, 預計你就死就即刻收你皮, 無得守

寫住咁多先.....總之買股無理由買工業股"


"yes, 5 大ems 公司, 都唔多掂老細都同d 行家傾過, 知道咩環境好多廠, 已經係一星期只開3 日工肯大刀xx, 即刻cut 人cut line, 可能可以捱得過 (ps: 我公司下個月大陸要cut 1/3 line)正常d 廠, 當佢早幾個月個個月做一億turnover, 接到爆廠依家十一月份, 未接夠3 千萬, forcast 亦唔夠7 千好多借貸, 有條件的, 係要平均每個月做幾錢turnover 咁....一唔夠數, 銀行就可以要你即還錢清你盤的了

工業股都番生得, 內銀更加掂, 風險又細幾倍, 點解要咁博?大家上番history high, 工業股可能有4-5 倍, 內銀等都2-3 倍, 無謂為多一倍profit 而有total loss 的風險(ps: 你睇佢間公司幾好幾好? 你試下走去問老細, 老細自已都未知聽日會唔會比人call loan 後日就執粒la)"


航運

行內人講航運的確係與別不同:

"仲有供求問題...黎緊兩三年都係新船出海既高峰期......
貨少...船多.....死緊!"

"信我...唔好攪佢地住...
我就係做依行的. 黎緊真係好L 多新船呀~~~"


"對於這個分析很有保留, 美國經濟不境, 歐洲更差....
基本上, 歐美無乜人買貨, 航運業又何來會有轉機??

現時運費已跌穿十年底位的情況下, 船公司在今年九月罕有地保證今年不加價, 保證今年沒有旺季附加費, 似乎已經表明他們對今年的悲觀態度....

航運股資產值?? 現在有人買貨船嗎? 一架船至少一年行一兩水 (即使沒有貨都要行)
運力供過於求, 結果怎樣? 折讓七八成賣船一點也不出奇...."

"在市初比較, 中國去歐洲的運費跌了八成....
年頭細櫃大約是USD1500, 現在約是USD300
當然船公司一些是固定成本, 很懷疑現價是否能賺錢~~還保證至年底不加價??
運力過剩, 現價最多可以說是 "博反彈" 或者 368 "現金多"...."


"貨量少了, 可是運力持續, 九月 / 十月都是行內旺季, 今年旺季竟然不見了
仲要係早輪經濟好, 新做的船仲未下海....
供過於求的情況下, 航運股無運行
試想想, 以 1919現時股價, 仍比2006年更高
但是運費卻比2006年低, 供過於求也比2006年嚴重, 即是說股價仍未能反映現時惡劣情況"


風力發電

當談論某風力發電公司的年報時,有行內人批評其內容不實:

"我做過風電dd, 成本野都係bullshiting, 風電場有國家政策保護, 講得掂數可以保證你有4到5% irr, 唔會好多, 加埋cdm賣碳, 絕對唔會多過6

做equipment可以好賺錢, 但要有好技術, 目前國內低技術既競爭好大, 賺錢好少, 高技術全部起步階段, 我睇佢成本野, 班友連乜叫風電高技術都未識, 有機會下次食飯講你知做場地組裝, 餓你唔死得個做字

公司如有高增值技術一定會嚮報告強調, 絕對呃我唔倒, 我睇唔倒佢地有乜好過其他公司"

"最憎d做賊都唔努力做好一個賊既公司, 我做左兩三次風電dd就己經睇得出佢地完全唔識, 連寫編似樣既report呃人都冇能力

我識有人嚮精電做, 蔡東豪係典型當年扮警察, 今日努力做賊既人"

沒有留言: